Setge de Jerusalem i victòria de Judà
                                                                
    1  Presagi. Paraula del Senyor per a Israel. Això diu el Senyor, ell que ha desplegat el cel, ha assentat els fonaments de la terra i ha posat l’alè de vida dintre l’home:   
                                                                
    2  «Jo convertiré Jerusalem en una copa embriagadora per a tots els pobles del voltant,    i també hi convertiré Judà quan Jerusalem sigui assetjada.   
                                                                3  Aquell dia faré de Jerusalem una pedra feixuga per a tots els pobles: el qui provi d’alçar-la s’hi farà mal. Totes les nacions de la terra s’uniran contra ella.
                                                                4  Aquell dia faré que es desboquin tots els seus cavalls i que els cavallers embogeixin. Miraré el poble de Judà amb bons ulls, però encegaré tots els cavalls dels altres pobles.   
                                                                5  Llavors els caps de Judà reconeixeran que els habitants de Jerusalem    troben la força en el Senyor de l’univers, el seu Déu.
                                                                6  Aquell dia convertiré els caps de Judà en un braseral que crema enmig del bosc, en una torxa encesa en els sembrats, i devoraran a dreta i esquerra tots els pobles veïns. Mentrestant, Jerusalem continuarà ferma en el seu lloc.
                                                                
    7  »El Senyor donarà la victòria primer de tot als campaments de Judà per abaixar aquella arrogància que els descendents de David i els habitants de Jerusalem mantenen envers Judà.
                                                                8  Després el Senyor protegirà els habitants de Jerusalem; el més feble serà tan fort com David, i la casa de David, tan forta com Déu mateix, com l’àngel del Senyor que els guia.»
                                                                
                    Dol a Jerusalem
                                                                
    9  Això diu el Senyor: «Aquell dia em posaré a destruir tots els pobles que han vingut a atacar Jerusalem.
                                                                10  Vessaré sobre el casal de David i sobre els habitants de Jerusalem un esperit penedit i suplicant. Llavors em miraran a mi, aquell que han traspassat,    ploraran com es plora la mort d’un fill únic, faran dol com per la mort del primer fill.
                                                                11  Aquell dia la lamentació a Jerusalem serà tan gran com la que es fa per Adad-Rimmon a la vall de Meguidó.   
                                                                12  Tot el país farà dol, cada clan a part dels altres: en el clan de David, els homes a part de les dones; en el clan de Natan, els homes a part de les dones;
                                                                13  en el clan de Leví, els homes a part de les dones; en el clan de Ximí, els homes a part de les dones;
                                                                14  i en tots els altres clans, els homes a part de les dones.»